Jeugd en Seksualiteit vzw

Ruzie met mn beste maatje

Vrienden, vriendinnen, een lief, je gezin... Vreemdgaan, afmaken en andere zijn geen evidente onderwerpen. Heb je vragen omtrent relaties of zit je met moeilijke situaties? Hier kan je terecht met je ervaring.

Ruzie met mn beste maatje

Berichtdoor Druifje » ma 19 sep 2011, 17:01

Hoi iedereen hier ben ik alweer met een nieuwe vraag.

In één van m'n vorige berichten was er sprake over mijn beste vriend waarvoor ik toen gevoelens had maar hij met iemand anders was. Wel hij is nu nog steeds met die persoon maar daar gaat het niet om.

We gingen nog steeds door het leven als beste vrienden.. tot op 2 weken terug toen ik naar 'n festival ging. Ik heb m'n maatje daar opgezocht gewoon om even goeiedag te gaan zeggen. Maar ik vond dat hij zich beschamend voordeed voor mij bij z'n vrienden en heb hem daarop gewezen ook.. en dat is m in het verkeerde keelgat geschoten.

Ik heb m al 1000x mn excuses aangeboden, hem in 't station na school opgewacht en wenend in zn armen gevlogen en gehuild dat 't me speet maar hij reageerde daar niet al te fel op. Daarna heb ik nog 'n aantal keer geprobeerd om er met hem over te praten om misschien een oplossing te vinden.. maar hij is over dat onderwerp niet aanspreekbaar.De eerste dagen na school op de tram keerde hij mij zelfs de rug toe. Die avond nog heb ik hem opgebeld en gevraagd of we eigenlijk nog zo'n goeie vrienden gaan blijven. En hij antwoordde heel droog " ik weet het niet" Mijn wereld stortte toen ff in.. ik heb 't toen 'n weekje gelaten voor wat 't was..
    Nu keert hij me niet meer de rug toe en antwoord ie wel op smsjes.. maar wel afstandelijker dan vroeger..

Dit is de eerste keer in 4 jaar dat we echt ruzie hebben over iets en ik zie mijn fout in maar wat ik niet snap is dat na 1 ruzie de band zo goed als kapot is.. Hij doet in mijn ogen ook niet zoveel moeite om het op te lossen.. en we hebben samen toch wel héél veel mooie tijden beleeft ook.. en ik vraag me dan af.. is dat dan allemaal voor niets geweest..?
    Hoe dan ook ik wil dolgraag m'n oude maatje terug maar ik ben echt ten einde raad :(
    Iemand die me kan helpen?
Druifje
Member
Member

Geslacht: vrouw
Geboortedatum: 30 mei 1991

Re: Ruzie met mn beste maatje

Berichtdoor Loveangel90 » za 24 sep 2011, 21:55

Knuffel

Wel raar dat hij zo bot doet over jou... Je zei gewoon je mening.
Ik zou afstand nemen van hem, hij doet toch geen moeite. Voor hem zal je pushen als je altijd sms't enzo. Ik weet wel je wilt een antwoord, maar dan moet hij dat ook geven, geeft hij het niet blijft hem dan geen vragen stellen. Probeer verder te gaan met je leven....

Nja, ik ken dat gevoel na één ruzie en het vertrouwen is gewoon weg. Ik had dat met een goede vriendin van me, één ruzie en ze blokte me. Na een lange tijd had ze mijn vertrouwen terug, maar 2 maanden geleden hadden we terug ruzie en ze heeft de vriendschap verbroken.
Geluk is als een vlinder. Hoe meer je er op jaagt, hoe verder hij zich van jou verwijdert. Maar als je rustig blijft zitten en je aandacht aan andere dingen besteedt, komt hij vanzelf op je schouders zitten...
Loveangel90
Top member
Top member

Geboortedatum: 23 feb 1990

Berichtdoor Druifje » za 24 sep 2011, 23:40

Loveangel90 schreef:Knuffel

Wel raar dat hij zo bot doet over jou... Je zei gewoon je mening.
Ik zou afstand nemen van hem, hij doet toch geen moeite. Voor hem zal je pushen als je altijd sms't enzo. Ik weet wel je wilt een antwoord, maar dan moet hij dat ook geven, geeft hij het niet blijft hem dan geen vragen stellen. Probeer verder te gaan met je leven....

Nja, ik ken dat gevoel na één ruzie en het vertrouwen is gewoon weg. Ik had dat met een goede vriendin van me, één ruzie en ze blokte me. Na een lange tijd had ze mijn vertrouwen terug, maar 2 maanden geleden hadden we terug ruzie en ze heeft de vriendschap verbroken.

Ik heb hem inderdaad een beetje gemeden de laatste dagen. Donderdag en vrijdag zat ik weer met hem op de tram na school. Ik ben niet tegen hem beginnen praten maar gewoon ergens op m'n eentje gaan zitten.. En ik heb toen wel even 'n traantje gelaten :( Om dit niet te laten zien aan hem ben ik aan de halte waar we afstappen snel doorgelopen maar hij haalde me in en vroeg waarom ik zo plots doorliep.. en ik vroeg.. wou je me nog iets zeggen dan? en hij antwoordde nee niet echt.. gevolgd met de vraag waarom ik huilde.. ik antwoordde dat er niets was.. dan zijn we beide onze kant uitgelopen.

Die vrijdag erop weer op de tram.. ik ging weer ergens alleen staan. dit maal zonder huilen.. ik liep ook weer door zonder hem aan te kijken.. haalde hij me weer in op de roltrap en sprak mij voorzichtig aan met een ijsbreker. Ik antwoordde er niet al te fel op omdat ik niet goed weet hoe ik nu moet reageren.. 'k heb m heel graag maar ik ben iets of wat teleurgesteld in zijn reactie. Bon toen zag hij voor ons zijn oude klasgenoten uit het middelbaar zag (die ook nog bij ons op school zitten, in mijn klasgroep zelfs) ging hij ze meteen achterna.
't Leek wel alsof ik plots lucht voor hem werd en dat gaf mij weer zo'n gevoel dat hij enkel contact zoekt als er geen andere gemeenschappelijke kennissen in de buurt zijn :( Hij riep nog gedag maar ik heb het genegeerd .. ik weet echt niet meer hoe ik erop moet reageren.. :cry:
Druifje
Member
Member

Berichtdoor Loveangel90 » di 27 sep 2011, 22:22

Raar. Hij wilt (nog) contact met jou, maar alleen als het voor hem goed uitkomt...

Praat met hem erover ofwel laat je hem los. Zeg hem dat hij je kwetst op die manier.
Geluk is als een vlinder. Hoe meer je er op jaagt, hoe verder hij zich van jou verwijdert. Maar als je rustig blijft zitten en je aandacht aan andere dingen besteedt, komt hij vanzelf op je schouders zitten...
Loveangel90
Top member
Top member

Berichtdoor Druifje » wo 28 sep 2011, 18:26

Loveangel90 schreef:Raar. Hij wilt (nog) contact met jou, maar alleen als het voor hem goed uitkomt...

Praat met hem erover ofwel laat je hem los. Zeg hem dat hij je kwetst op die manier.

'k Miste 'm zo enorm hard dat 'k mij ideeën ben gaan inbeelden van dat hij nooit echt iets om mij gegeven heeft.. mr dat is dus niet waar en dat weet ik zelf ook wel.. maar het frustreerde mij zo enorm dat hij zo afstandelijk was dat ik gisteren enorm vies heb gedaan tegen hem :/ en daar heb ik nu enorme spijt van want daarna heb ik 'm opgebeld en hij heeft mij eindelijk uitgelegd waarom hij zo afstandelijk deed nadat ik gezegd had dat hij zich precies voor mij schaamde en.. eigenlijk verdiende hij 't ni om zo'n reactie van mij te krijgen maar ik was zo enorm triest .. Hoe dan ook we hebben wel 'n tijdje gepraat en ik voel dat er nog steeds een band is.. vele vrienden van mij raden me aan om hem links te laten liggen maar ik wil hem eigenlijk niet opgeven.. 't liefste van al zou ik morgen in zijn armen willen vliegen maar.. 'k denk niet dat dat al zo'n goed idee is :(
Druifje
Member
Member

Berichtdoor Loveangel90 » do 29 sep 2011, 22:25

Ik ben blij dat jullie gebabbeld/bijgelegd hebben.
Er kan altijd ruzie zijn in een vriendschap of zelf in de beste vriendschap. Het belangrijkste is dat men het uitpraat en terug overeenkomen ;-).
Je vrienden kunnen je raad geven, maar 't is nog altijd jouw keuze.

Ook niet forceren he, het rustig aan doen ;-).
Loveangel90
Top member
Top member

Berichtdoor Druifje » za 01 okt 2011, 15:54

Loveangel90 schreef:Ik ben blij dat jullie gebabbeld/bijgelegd hebben.
Er kan altijd ruzie zijn in een vriendschap of zelf in de beste vriendschap. Het belangrijkste is dat men het uitpraat en terug overeenkomen ;-).
Je vrienden kunnen je raad geven, maar 't is nog altijd jouw keuze.

Ook niet forceren he, het rustig aan doen ;-).

Tgohjah er is gepraat en er is geen ruzie meer maar het is nog steeds niet hetzelfde... Ik vraag idd raad bij vrienden die hem ook kennen.. en eigenlijk kom ik daar best slecht van.. mjin vrienden weten allemaal meer af van onze vriendschap en wat er zich tussen ons afspeelt en alle advies dat van vrienden komt is bijna negatief.. en da zorgt voor enorme twijfels eigenlijk :/
In het gesprek dat ik en mn vriend hadden vertelde hij dat hij mij altijd verdedigde als er iemand slecht praatte achter m'n rug.. ik vroeg hem dan.. als ge da zegt.. hoeveel mensen praten dan slecht achter mn rug? en hij antwoordde "Genoeg mensen ;)" en dat deed wel verschrikkelijk veel pijn want de mensen waar ik mee optrek op school.. ik verwacht dat daar ni van :/ Volgens m'n beste vriendin die hem ook kent.. is het stoere mannenpraat om de held een beetje uit te hangen.. maar ik weet het niet goed :(
Druifje
Member
Member

Berichtdoor Loveangel90 » zo 02 okt 2011, 19:14

Natuurlijk is het niet meer hetzelfde als vroeger, vertrouwen heeft tijd nodig ;-).

Nja, mijn vrienden kunnen mijn ex ook niet af, maar ik blijf wel bevriend mee, ook al weet ik dat hij negatieve kanten heeft. Maar wie heeft er geen negatieve kanten ;-).

Wat zeggen zijn vrienden als ik vragen mag?
Ik zou hem het voordeel van het twijfel geven. Vraag hem meer uitleg over 'wie en wat slecht praat over jou', maar forceer het niet.

Ik weet hoe je je voelt, ik heb ongeveer dezelfde situatie meegemaakt.
Loveangel90
Top member
Top member

Berichtdoor Druifje » ma 05 dec 2011, 22:06

lies90 schreef:Wellicht doet hij een beetje afstandelijk omdat hij geen verkeerde signalen wil afgeven? Wellicht is hij bang dat je nog steeds gevoelens voor hem hebt...? Het beste lijkt mij om met hem te praten hierover, het kan ook zijn dat een misverstand is...?

Ondertussen was dit probleem opgelost.. nu zit ik met 'n nieuwe met dezelfde persoon --' We waren in Londen met school en de laatste dag in het restaurant 's morgens liep hij voorbij en ik zei gewoon " goeiemorgen". Opeens snauwt hij naar mij dat ik niet zo bitcherig moest doen tegen hem :/ Ik wist ff niet wat mij overkwam :o.. Toen hij terug passeerde om nog eten bij te halen vroeg ik hem waarom hij nu zo kwaad reageerde. En hij vond blijkbaar dat ik echt bitchy uit de hoek kwam .. Hij is zo de hele dag kwaad geweest.. Eens weer in België diezelfde avond vroeg ik hem of hij nog boos op me was. Hij zei op 'n sarcastische toon "nee ze ik ben keigoegezind dat ge zo deed tegen mij vanmorgen". Ik ben op dat moment zo enorm kwaad op hem geworden.. Nu praten we dus alweer niet om een stomme en niet slechtbedoelde goedemorgen --' Mijn vriendinnen raden mij aan hem vanaf nu gewoon links te laten liggen en dat hij zelf maar weer moet afkomen..
Ergens denk ik dat het inderdaad voorlopig de beste oplossing is om elkaar 'n tijdje te mijden.. Maar als ik terugdenk aan de leuke tijden die we hadden wil ik het toch niet zomaar volledig opgeven.. Alleen.. telkens als we ruzie hebben tegenwoordig bouwt hij 'n muur om zich heen en weet ik dus niet hoe hij zich nog voelt in deze vriendschap :s
Druifje
Member
Member

Keer terug naar Relaties