Jeugd en Seksualiteit vzw

Vertellen aan Ouders

Ben je klaar voor seks? Weet je niet wat je moet doen? Ben je op zoek naar tips? Was de eerste keer iets om je hele leven te onthouden of liever zo snel mogelijk te vergeten? Plaats je vraag of geef je mening!

Vertellen aan Ouders

Berichtdoor iTeenager » vr 29 jul 2011, 20:51

Hoi,

Zelf heb ik het nog niet gedaan, en ben ik nog te jong voor, vind ik zelf.
maar uit nieuwsgierigheid heb ik een vraag: Vertellen jullie het aan je ouders?
En hoe reageerden ze?
En m'n 2e vraag: kan een condoom over datum geraken?
iTeenager
Newbie
Newbie

Geslacht: man
Geboortedatum: 20 aug 1997

Re: Vertellen aan Ouders

Berichtdoor Daffy » vr 29 jul 2011, 22:41

Hangt af van persoon tot persoon veronderstel ik. Al hebben ouders, en vooral moeders hier een zesde zintuig voor. Mijn moeder had 't al zelf door zonder dat ik iets hoefde te zeggen. En ik heb van nog mensen gelijkaardige dingen gehoord... Uiteindelijk is 't wel handig als ze het weten, om bvb je anticonceptie te regelen of je wat privacy te gunnen. Al hangt het misschien ook af van de leeftijd? Ik had al een meer 'respectabele' leeftijd om seks te hebben, mensen gingen er min of meer van uit dat ik seks zou hebben rond die leeftijd. Ik weet echter niet hoe 't zit als je nog erg jong bent...

En dan het antwoord op je 2e vraag: ja, condooms kunnen over tijd raken! Dus let goed op de vervaldatum! Na een tijdje sterf 't rubber af en kan 't dus makkelijker scheuren.
Serious disease love is: once infected, your power will constantly drain, but it feels damn good!
Daffy
Moderator
Moderator

Geslacht: vrouw
Geboortedatum: 15 jun 1988

Berichtdoor little general » vr 29 jul 2011, 23:16

Daffy schreef:En dan het antwoord op je 2e vraag: ja, condooms kunnen over tijd raken! Dus let goed op de vervaldatum! Na een tijdje sterf 't rubber af en kan 't dus makkelijker scheuren.

Het rubber sterft niet echt letterlijk af :D
Door wrijving en warmte drogen ze uit en dan scheuren ze veel makkelijker.
Daarom moet je je condooms eigenlijk ook best op een koele plek bewaren, in een portefeuille of handtas bewaren condooms bijvoorbeeld maar 5 weken ondanks de vervaldatum die er opstaat.
Hetzelfde zie je bij een verduurde elastiek (ander soort rubber, maar hetzelfde verhaal).
And a gentle mix of Endorphins, Epinephrine, Norepinephrine, Oxytocin, Dopamine and Phenethylamine..
little general
Top member
Top member

Geslacht: man
Geboortedatum: 20 jul 1990

Berichtdoor Daffy » za 30 jul 2011, 01:00

Afsterven, uitdrogen = hetzelfde resultaat. Het verbrokkelt gewoonweg hé :)
Serious disease love is: once infected, your power will constantly drain, but it feels damn good!
Daffy
Moderator
Moderator

Geboortedatum: 15 jun 1988

Berichtdoor MissAjuin » wo 10 aug 2011, 21:09

@ Daffy: Akkoord, het kan handig zijn aan je ouders het te vertellen, maar als nu bijvoorbeeld je mama zoals die van mij is?
Zij had pas seks op haar 25ste, is zéér katholiek opgevoed en vindt enkel seks met je huwelijkspartner kunnen. Dit vermoeilijkt wel alles,alle geluk heb ik een oudere zus die de "wijze raad" van mijn moeder helemaal niet heeft gevolgd, maar mijn moeder heeft nu een negatief beeld over mijn zus als het op seksueel vlak gaat. Wat doe je dan? Gewoon verzwijgen? Maar dat kan toch ook niet eeuwig, want ik heb bijvoorbeeld nu een "nieuw vriendje" (al voor 2.5maand),maar na een jaar (hypotese) zal zij zich toch ook vragen beginnen stellen? Ik weet niet goed wat te doen....
A veces angel, a veces demonio, pero siempre yo!
MissAjuin
Newbie
Newbie

Geboortedatum: 04 jun 1994

Berichtdoor XxX » do 11 aug 2011, 13:48

Ik vind dat je mama een beetje moet rekening houden met de tijd waarin jij leeft.
Toen je mama jong was, was het doodnormaal dat ze pas seks hadden op hun 25e en dat ze seks hadden nadat ze getrouwd waren.
Nu zijn de tijden heel wat veranderd, en dat moet je mama toch ook inzien?
Ik denk dat ze moet beseffen dat het beter is om veilig seks te hebben dan het te verzwijgen tegen je mama...
Gelukkig heb je een oudere zus die al hetzelfde heeft meegemaakt. Als het zo ver is, kan je misschien haar raad eens vragen? Zij heeft alles al meegemaakt, en weet dus als geen ander hoe je mama gereageerd heeft...
Love, sex, magic
XxX
Moderator
Moderator

Geboortedatum: 16 aug 1990

Berichtdoor MissAjuin » do 11 aug 2011, 21:52

Het is niet dat ik ze nog niet op een andere gedachte heb proberen te brengen, maar zij blijft voet bij stuk houden, een koppige moeder is wat ik heb^^
Mijn zus heeft het wel verzwegen tegen ons moeder, maar wel tegen ons vader gezegd. Maar hierdoor zegt mijn zus wel dat ze nooit meer iets over het onderwerp seks moest zeggen als mijn moeder erbij was,niet echt tof voor haar... Maarja, lost mijn probleem niet op, ik zat te denken het aan de logica over te laten, mijn moeder zal het ooit te weten komen,en tja, ik mag het al, ik overtreed geen wetten/regels en ik doe het met een vaste vriend (dat worden dus mijn argumenten ;) )
A veces angel, a veces demonio, pero siempre yo!
MissAjuin
Newbie
Newbie

Geboortedatum: 04 jun 1994

Berichtdoor doucevictime » vr 12 aug 2011, 10:30

Zolang jullie het veilig doen en zelf voor voorbehoedsmiddelen kunnen zorgen, hoef je dat ook niet te zeggen denk ik. Ik heb mijn mama dat ook niet verteld ze, maar het feit dat ik om de pil vroeg, zal waarschijnlijk wel een belletje hebben doen rinkelen :)
let your hips do the talking
doucevictime
Moderator
Moderator

Geboortedatum: 12 nov 1988

Keer terug naar De eerste keer