jvdaar schreef:Bedankt voor jullie reacties. Mijn vader blijft bij hoog en bij laag beweren dat ik echt geen 200,- per maand kost en dat een groot deel van dat bedrag gewoon voor mij is. Volgens hem zou ik maar 50,- kostgeld aan mijn moeder moeten betalen. Ook zegt hij dat kinderen nou eenmaal geld kosten en dat m'n moeder dit van te voren wist.
Wat een van de twee zegt klopt niet, maar wie zegt wat waar is?

malika schreef:jvdaar schreef:Bedankt voor jullie reacties. Mijn vader blijft bij hoog en bij laag beweren dat ik echt geen 200,- per maand kost en dat een groot deel van dat bedrag gewoon voor mij is. Volgens hem zou ik maar 50,- kostgeld aan mijn moeder moeten betalen. Ook zegt hij dat kinderen nou eenmaal geld kosten en dat m'n moeder dit van te voren wist.
Wat een van de twee zegt klopt niet, maar wie zegt wat waar is?
Dus je vader bedoelt dat je maar 50 euro zou kosten of heb ik dat verkeerd verstaan?
Wel, reken eens uit ^^ Ik maak zo maar een lijstje op van dingen die je iedere maand nodig hebt
- kleding
- krediet op je gsm
- zakgeld voor fuiven, cinema, etc
- kapper (niet elke maand wss maar toch)
- schoolreizen, benodigheden voor tekenles, enz...
Voor deze dingen kom je zeker niet toe met 50 euro

malika schreef:Niks sorry ^^ Op een forum is het nu net de bedoeling je problemen te posten.
Wel met 50 euro kan je enkel die belkaart kopen en een kledingstuk...Mss zelfs 2 ^^
Ik begin zo de indruk te krijgen dat je vader best wel weet dat dit te weinig is maar liever niet te veel geld in je steekt.
Je kan je rekeningen van de afgelopen maand bijhouden en hem deze tonen. Als je gaat winkelen ofzo hou dan alles bij zodat je bewijs hebt
In tegenstelling tot andere mannen heeft ie echt geen klagen. Mijn moeder kent er zelfs die een job bijnemen om hun ex te kunnen onderhouden...Zo zie je maar
En als het echt moet kan je nog steeds een weekendjob zoeken

jvdaar schreef:malika schreef:Niks sorry ^^ Op een forum is het nu net de bedoeling je problemen te posten.
Wel met 50 euro kan je enkel die belkaart kopen en een kledingstuk...Mss zelfs 2 ^^
Ik begin zo de indruk te krijgen dat je vader best wel weet dat dit te weinig is maar liever niet te veel geld in je steekt.
Je kan je rekeningen van de afgelopen maand bijhouden en hem deze tonen. Als je gaat winkelen ofzo hou dan alles bij zodat je bewijs hebt
In tegenstelling tot andere mannen heeft ie echt geen klagen. Mijn moeder kent er zelfs die een job bijnemen om hun ex te kunnen onderhouden...Zo zie je maar
Als het aan mijn vader zou liggen, zou hij elke maand die 200 euro alimentatie op míjn rekening storten, zodat ik daar kleding, beltegoed en zulk soort dingen van kan kopen. Ook kan ik het volgens hem gebruiken om uit te gaan enzo. Van die 200 euro zou ik volgens hem ongeveer 50-60 euro elke maand aan mijn moeder doorstorten, zodat zij daarvan eten/drinken en gas/water/elektra voor mij kan betalen. Mijn vader vindt het krom dat ik nu én die 200 euro aan mijn moeder stort, én zelf mijn kleding, beltegoed e.d. moet betalen.

malika schreef:jvdaar schreef:malika schreef:Niks sorry ^^ Op een forum is het nu net de bedoeling je problemen te posten.
Als het aan mijn vader zou liggen, zou hij elke maand die 200 euro alimentatie op míjn rekening storten, zodat ik daar kleding, beltegoed en zulk soort dingen van kan kopen. Ook kan ik het volgens hem gebruiken om uit te gaan enzo. Van die 200 euro zou ik volgens hem ongeveer 50-60 euro elke maand aan mijn moeder doorstorten, zodat zij daarvan eten/drinken en gas/water/elektra voor mij kan betalen. Mijn vader vindt het krom dat ik nu én die 200 euro aan mijn moeder stort, én zelf mijn kleding, beltegoed e.d. moet betalen.
Ah ok dus eigenlijk wil je moeder die 200 euro MAAR moet je toch nog zelf opdraaien voor je kleding enzo
In dat geval moet je moeder toch snappen dat je dat niet kan zonder inkomen?
Tenzij je een weekendjob zou zoeken in de macdonalds ofzo...Praat er eens met haar over en probeer tot een oplossing te komen

malika schreef:Moeilijk te volgen ^^
Wel je kan enkel zelf uitrekenen wie er nu gelijk heeft door zelf op te tellen wat je kost op een maand tijd

Dave schreef:En zo'n site kan zeggen hoeveel jij eet, drinkt, gebruik maakt van water, elektriciteit,...?![]()
Vraag de rekeningen van een maand winkelen eens aan je moeder, schrijf alles waar jij ook van gebruikt op, tel die op en deel die door het aantal leden van je gezin.
Denk dat je toch op wat meer komt dan 135,6 euro.
Wij hebben in de les eens een budgetplan moeten invullen, ik verschoot ervan wat een maand kost.![]()
x

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast