Jeugd en Seksualiteit vzw

Onzekerheid

Ben je klaar voor seks? Weet je niet wat je moet doen? Ben je op zoek naar tips? Was de eerste keer iets om je hele leven te onthouden of liever zo snel mogelijk te vergeten? Plaats je vraag of geef je mening!

Onzekerheid

Berichtdoor backlash » wo 11 mei 2011, 13:59

Dag mensen,

Mijn eerste post op deze forum, en het gaat over iets dat me de laatste tijd wat te parten speelt.

Ik heb net een nieuwe vriendin, mijn "3de liefje". Supertoffe madam en ik voel me er oprecht bij op m'n gemak. Alles gaat vlot, tot het aankomt op seks en sexueel contact.

Het probleem is, dat ik me enorm onzeker voel. Ik kan op een gegeven moment enorm opgewonden zijn, maar vanaf er fysiek contact wordt gemaakt met mijn geslachtsdeel begin ik te denken van "Onee, val nu niet slap" en dan gebeurt het wel. Dat gebeurt altijd als ik een nieuwe vriendin heb, en bijgevolg is seks een vrij stresserend iets voor mij. Zucht... :?

Ik weet dat ik mijn gedachtegang moet afzetten, en me meer moet focussen op het moment zelf, het gezellig samen zijn,... Ik heb er met haar over gebabbeld, en ze toont begrip, maar dat "helpt" niet echt.

Heeft er iemand handige wijsheden of ervaringen die mij wat kunnen helpen?

Alvast bedankt!
backlash
Newbie
Newbie

Geslacht: man
Geboortedatum: 09 apr 1990

Re: Onzekerheid

Berichtdoor » wo 11 mei 2011, 15:53

Hoii backlash!

Ik ben natuurlijk geen jongen, maar meisjes hebben zo'n problemen ook wel.. In het begin was ik zo gespannen dat seks echt niet ging, penetratie ging niet goed. Heb dan ook veel geweend en er met mijn lief over gepraat en hij toonde er wel begrip voor, maar begrijp je heel goed, dat jij dat helemaal niet plezant vindt. Ik had ook altijd het gevoel dat ik niet 'goed genoeg' was.

De enigste raad die ik jou kan geven is dat je je er niet te fel op moet focussen, ontspan je en denk er niet te veel aan, doe gwn je ding, laat alles gwn komen hoe het is.

Wat bij mij ook wel geholpen heeft is een ontspannen, rustgevende omgeving, waar jij je het best voelt en het beste als je alleen thuis bent (moest je nog bij je ouders wonen), maak het gezellig, en met de dingen waar jij je op je gemak mee voelt..

Je kan mss ook eerst je vriendin verwennen, en achteraf tegen haar zeggen dat ze het langzaam aan op moet bouwen bij je, en focus je er niet op, geniet gwn van het moment.. Je kan mss zeggen wat ze btr wel en niet kan doen..

Ik weet dat ik je niet echt heb kunnen helpen met tips, maar andere jongens met hetzelfde probleem gaan je mss btr kunnen helpen!
Just do what you want ,, but safe =) !
Top member
Top member

Geslacht: vrouw
Geboortedatum: 27 nov 1992

Berichtdoor Hero » do 12 mei 2011, 16:46

Misschien moet je het wat meer tijd geven?
Ik weet niet hoe lang je nieuwe relatie al bezig is?

Persoonlijk weet ik van mezelf dat ik bij een meisje dat ik net ken en echt heel leuk vind ook vaak erg gespannen ben. Bij mij uit zich dat dan op een andere manier, maar toch.
Als ik langer een relatie heb en ik me echt helemaal op mijn gemak voel gaat het al een stuk beter.

Verder sluit ik me aan bij de tips van Dé... Probeer eerst een seks zonder penetratie, dan is het al minder belangrijk of je heer blijft staan of niet.
Hero
Senior Member
Senior Member

Geboortedatum: 25 nov 1989

Berichtdoor r(L)c » vr 13 mei 2011, 15:27

tip
miss help het als je elkaar langer gaat verwennen
dan kom je beter tot rust en lekker ontspannen
en hoe langer je elkaar verwent hoe meer zin je der in krijgt
en bij mij gaat die ding echt niet meer naar beneden :D
ari-G
Love is Nice dushi
r(L)c
Junior Member
Junior Member

Geboortedatum: 02 dec 1993

Berichtdoor veerkeeh » wo 08 jun 2011, 16:30

Ik heb al een relatie voor 2 jaar met iemand. En hij wil nu toch wel graag neuken. Ik wil het ook heel graag. Maar vraag me af wanneer het kan. er wordt namelijk gezegd dat je vagina nat moet zijn. Maar wat is nat? Hoe nat moet hij dan zijn? Moet ik eerst klaar komen?veerkeeh
veerkeeh
Newbie
Newbie

Geboortedatum: 12 nov 1993

Berichtdoor XxX » wo 08 jun 2011, 16:47

Hallo!
Je moet helemaal niet eerst klaarkomen.
Het is zo dat het makkelijker zal gaan als jij meer opgewonden bent. Als je opgewonden bent, zal je vanzelf vochtiger worden. Wanneer je een condoom gebruikt, zit hier ook al wat glijmiddel op. Dit kan ook helpen zodat het allemaal wat vlotter lukt!
Succes!
Love, sex, magic
XxX
Moderator
Moderator

Geboortedatum: 16 aug 1990

Keer terug naar De eerste keer